7 év és 117 ezer kilométernek megfelelő mérföld után vált javíthatatlanná a Toyota motor, amelyből a képen látható alkatrészeket kibontották (Fotó: Youtube.com/I Do Cars)
Motorhibával vittek vissza egy 2016-os Toyota Priust a szervizbe, majd a gyártó garanciában motort cserélt benne. Később a kiszerelt motor az I Do Cars Youtube-csatorna kamerái elé került, ahol szétbontották és részletesen megvizsgálták a 2ZR-FXE soros, négyhengeres erőforrást. Kívülről ugyan nincs jele komoly sérülésnek, ám már a szelepfedél alatt egyértelművé válik, hogy ez a motor bizony hengerfejes volt. További bontással az is kiderült, hogy a hengerfejtömítés a hiba okozója, amelyik az egyik hengerbe jelentős mennyiságű hűtőfolyadékot engedett.
Mindez azonban még nem egyenlő a végzetes motorhibával, ám a problémát valószínűleg későn, vagy egyáltalán nem vették észre.
Ilyenkor a szivárgás egyre komolyabb méreteket ölt, és egy idő után már elegendő ahhoz, hogy a hengerbe komoly vízmennyiség jusson. És mivel a folyadékok nem összenyomhatók, valaminek engedni kell: így hajlott meg a fenti képen látható hajtókar, amikor mégis megpróbálta összesűríteni a hengerbe szorult hűtőfolyadékot.
Egy nagyon megbízható típus ez a Prius, így szinte érthetetlen ez a meghibásodás ilyen alacsony futásteljesítménynél
Arról azonban sem a Toyota, sem pedig a feltárást végző szerelő nem tudott nyilatkozni, hogy mi okozhatta a hengerfejtömítés meghibásodását egy általában ennél jóval megbízhatóbb motorban, ám hozzá kell tenni, hogy az erőforrást garanciális javításként cserélték az érintett Prius orrában. Ha érdekelnek az olajsáros részletek, akkor alább találjátok a videót, amely ékes példa arra, hogy néha bizony még a legmegbízhatóbb motorok is kudarcot vallanak.