Miért halt meg 117 ezer kilométer után ez a Toyota Prius motor?

Videón, ahogy szétbontják a garanciában cserélt Toyota Prius erőforrást

A lónak is négy lába van, mégis megbotlik: minimális kilométerrel javíthatatlanná vált ez a Toyota motor. De vajon mi okozta a problémát? A bontás során kiderül a válasz!

Motorhibával vittek vissza egy 2016-os Toyota Priust a szervizbe, majd a gyártó garanciában motort cserélt benne. Később a kiszerelt motor az I Do Cars Youtube-csatorna kamerái elé került, ahol szétbontották és részletesen megvizsgálták a 2ZR-FXE soros, négyhengeres erőforrást. Kívülről ugyan nincs jele komoly sérülésnek, ám már a szelepfedél alatt egyértelművé válik, hogy ez a motor bizony hengerfejes volt. További bontással az is kiderült, hogy a hengerfejtömítés a hiba okozója, amelyik az egyik hengerbe jelentős mennyiságű hűtőfolyadékot engedett.

Mindez azonban még nem egyenlő a végzetes motorhibával, ám a problémát valószínűleg későn, vagy egyáltalán nem vették észre.

Ilyenkor a szivárgás egyre komolyabb méreteket ölt, és egy idő után már elegendő ahhoz, hogy a hengerbe komoly vízmennyiség jusson. És mivel a folyadékok nem összenyomhatók, valaminek engedni kell: így hajlott meg a fenti képen látható hajtókar, amikor mégis megpróbálta összesűríteni a hengerbe szorult hűtőfolyadékot. Arról azonban sem a Toyota, sem pedig a feltárást végző szerelő nem tudott nyilatkozni, hogy mi okozhatta a hengerfejtömítés meghibásodását egy általában ennél jóval megbízhatóbb motorban, ám hozzá kell tenni, hogy az erőforrást garanciális javításként cserélték az érintett Prius orrában. Ha érdekelnek az olajsáros részletek, akkor alább találjátok a videót, amely ékes példa arra, hogy néha bizony még a legmegbízhatóbb motorok is kudarcot vallanak.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?