A Mazda nevet először 1932-ben hazsnálta a korábban parafadugók gyártásával foglalkozó vállalkozás. Eredete egyrészt az alapító, Jujiro Matsuda nevének kiejtéséből ered, de persze büszkén eredeztetik Ahura Mazdától, egy persza istenségtől is, aki a fény, a bölcsesség, az intelligencia és a harmónia istene is volt
Egy kiszuperált villamos kocsiszínt újítottak fel annak érdekében ,hogy a Mazda történelmének nagyszerű és egyben gyönyörű járműveit egy tető alatt bemutathassák az érdeklődőknek. A hivatalos nevén Mazda Classic - Automobil Museun Frey a hét minden napján várja a vendégeket, a felnőttek7 eurórért a gyerekek pedig 4 eurórért juthatnak be, de 12 éves korig ingyenes a belépés. Bent pedig akkor is leesik az állad, ha nem vagy kimondottan Mazda rajongó. Ennyi gépcsoda egy fedél alatt megindít valamit minden autórajongóban. Lapozd végiga galériánkat!
Az első motorizált Mazda, egy háromkerekű tehergép is ott van a múzeumban. Itt épp a csöppnyi AZ-1, szárnyasajtós sport kei car mellett
Szintén teherszállító és háromkerekű a K360, amit már 1945-től gyártottak, alig felocsúdva az atombomba pusztításából. 1949-től Indiába is exportálták
Az első Mazda személyautó, az R360 is látható a múzeumban
Az első sorozatgyártású autó Wankel-motorral: Cosmo Sport
1967-ben már Európában is megjelenik a Mazda a Familia és a Luce modellekkel
A falakat is érdekes képek díszítik
Mianmarban, helyi piacra gyártották a Pathfinder XV-1-et 1970-1973 között. Természetesen katonai és rendőrségi feladatokra
A Le Mans győztes versenyautó színeibe öltöztetett MX-5
Csupán 800 darabot gyártottak a Roadmasterből
Egy kis motorsport a végére
Ez egy zseniális hely, én először 2017ben láttam ( https://egzostive.com/augsburgi-mazda-classic-muzeum/ ), de azóta is igyekszünk betérni ha lehet. Mivel félúton található a Mercedes Museum (+Porsche Museum) illeve a BMW Welt között (de az Audi Forumtól sincs messze), így nem nehéz kifogást találni arra hogy benézzen az ember 🙂